School werk

9 februari 2013

Vandaag planden we een dagje om voor school (lees: verschrikkelijk project) te werken. Onze wekker stond om 8u maar door de vroege vogels hier werden we  al lang voor onze wekker wakker. Na een ontbijt van brood en een hard gekookt eitje, konden we van start gaan. Tijdens onze pauze trokken we de straat op en kochten we een ananas, waar we watertandend naar uit keken om ze op te eten. (Deze was trouwens overheerlijk !!!!!)

Omdat het hier écht héél warm is en we dus ’s middags geen zin hadden in een maaltijd van de ‘’cantine’’ kochten we een thermos waar we heet water in kunnen doen zodat we een royco soepje kunnen maken. Dit aten we deze middag op met brood (lees: sponsachtig, maar toch nog lekker) Laura koos voor preisoep met kaaskorstjes, Géraldine voor kippesoep en Elisabeth Pompoenwortel met kaaskorstjes. Wanneer we onze ogen dicht deden waanden we ons even in het (KOUDE) België. Ook kon Laura zich niet bedwingen en kocht uiteindelijk dan toch een klein potje choco, waar we dan uiteindelijk allemaal van smulden.  De smaak van Nutella was wel ver te zoeken…

Op straat sprak Clodette, een meisje van 14 jaar ons aan. Ze vroeg of ze eens mocht zien waar we verblijven. We namen haar mee naar onze kamers en dat vond ze geweldig. Achteraf vroeg ze of we haar vriendinnen wilden zijn, dat was wel ontroerend om te zien. Haar oogjes glunderde! Ook kwam Pamela bij ons langs. Zij kent Inne (het meisje dat hier vorig jaar van onze school was) en we hadden een brief voor haar mee. Ze wou ons bedanken en zeggen dat ze heel erg blij was met haar brief en foto’s van Inne. Dus hierbij: Inne, Pamela & Gislaine Claire vonden het zéééér leuk dat je hun een brief hebt geschreven! Ze heeft nog een hele tijd met ons gebabbeld en gsm nummers uitgewisseld. Jeej onze eerste vriendin hier!

Nadat we vonden dat we wel lang genoeg voor school hadden gewerkt, gingen we op pad voor een wandeling (1uur en 30 minuten!). Onderweg was het uitzicht adembenemend en natuurlijk trok Laura hier tal van foto’s van. Hopelijk kunnen we ze op de blog zetten! Waarschijnlijk hebben we het al vermeld maar het is hier zeer stoffig (en met zeer bedoelen we ZEEEEEEEEEEEEEEEEEER). Wanneer we een auto of brommer horen aankomen, gaan we altijd aan de kant met onze rug naar de weg staan zodat we zo min mogelijk last hebben van het voorbij vliegende stof. Maar spijtig genoeg konden we niet genoeg dekking nemen toen er een vrachtwagen voorbij vlamden (!) Daar stonden we dan… tussen een gigantische stofwolk.. En de mensen in de auto’s vinden dit natuurlijk grappig (flitsen met hun lichten, toeteren,…)

Toen we ’ s avonds in ‘’cantine’’ wilden gaan eten, kwamen de andere studenten ons vragen of we zin hadden om vis te gaan eten in Kumbo. Omdat we net ons eten besteld hadden, vonden we het nogal grof om te zeggen dat we het niet meer moesten hebben. Maar volgens de andere studenten (zij zijn hier al 4 weken) is dat geen enkel probleem en dus deden zij dit voor ons. Melina (een duits meisje dat hier al van augustus is) wist waar we lekkere vis konden eten. Het is een kleine bar waar een vrouw buiten op straat de vis grilt. Nadat we onze vis gekozen hadden, installeerden we ons op het terras en bestelden we een fris drankje (deze zijn hier trouwens écht groot, een kleine cola is 50 cl). Even later brachten ze de vis en konden we beginnen smullen met onze handen. Gelukkig was het donker en konden we onze vis niet goed zien. Anders zou onze eetlust snel verdwenen zijn …De ogen keken ons nogal glibberig aan. Maar het was écht heel lekker! Ze zullen ons daar nog vaker kunnen verwelkomen.

Morgen trekken we naar Lake Oku! De duitse meisjes hebben ons uitgenodigd en ook de andere studenten komen met ons mee. We kijken er al naar uit om het meer te zien en ons eventueel te verfrissen..!