Ingepakt en bijna wegwezen!

9 maart 2013

Vandaag was het (gelukkig) een rustige dag op dienst! Zorg voor de prematuren, babybadjes en op het einde van de dag nog een keizersnede. Na onze shift was het dringend tijd om onze trekrugzak in te pakken. Na een hele tijd wikken en wegen (letterlijk), zijn  de rugzakken eindelijk gepakt en gezakt!

Voor de thuisblijvertjes onder jullie even een korte briefing over onze ‘’vakantie’’: Morgen, zondagnamiddag, vertrekken we richting Bamenda om daar de meisjes van Njinikom te ontmoeten. We plannen om daar ’s avonds nog eens lekker te gaan uiteten (lees: spaghetti, kip, pannekoek??) en te overnachten in het Baptiste Resthouse. Maandagochtend vertrekken we daar richting Korup (regenwoud), met ’s avonds een tussenstop in Nguti (omdat in één dag naar Korup rijden net te ver is!). Als alles volgens plan loopt, zullen we dinsdag in Korup aankomen en hopelijk ook kunnen starten in het park. Zoek het maar eens op en je ogen zullen wagenwijd opengaan: prachtig!

Na 2-3 dagen trekken we terug naar Bamenda om daar in de buurt kratermeren te bezoeken, dit kan je te voet doen of te paard: wij denken voor de tweede optie te kiezen. Ook hier zullen we waarschijnlijk twee dagen blijven! Wat volgt op de planning is nog niet beslist.

Vrijdag 22 maart arriveren we terug in Shisong en het weekend plannen we nu al vol met  eens uitslapen, onze was (want dat zal veel zijn!), skypen met familie (& vriendjes natuurlijk) en nog wat te ontspannen in het zonnetje!

Vermits we waarschijnlijk niet op internet kunnen (tenzij we eens een internetcafé passeren), zal onze blog eventjes niet aangevuld kunnen worden. Maar geen nood: er zullen tal van verhalen te lezen zijn  & schitterende (hopelijk!) foto’s te bezichtigen na terugkomst.

Liefs, Elisabeth & Laura

1. Marien:
    9 maart 2013
    Geniet van jullie reis en avontuur! Maar wel voorzichtig zijn, hé!

liefs
    Marien
  2. Anthony:
    9 maart 2013
    Geniet van jullie welverdiende vakantie ! Het zal jullie eens goed doen om eens iets totaal anders te doen ! :-)

Tot binnenkort !
    En liefje, wij vertrekken nu ongeveer naart Carnaval, dus ook hier hebben we onze bezigheden :D <3
  3. Mama:
    Lieve meisjes,

Geniet van jullie vakantie ! Jullie hebben het verdiend ! Voorzichtig toch in dat Regenwoud en misschien toch stevige schoenen en een lange broek aantrekken want er zouden daar grote mieren zitten en slangen... Veel plezier !
    Groetjes uit het weldra terug besneeuwde Dworp ... ze voorspellen 10 cm sneeuw voor disdag aanstaande !!

Tot snel!
  4. Coppens emiel:
    9 maart 2013
    geniet ervan, maar voorzichtig zijn hé, denk aan de achterblijvers
  5. Jana:
    11 maart 2013
    Heej meisjes,
    Geniet van jullie vakantie. Even de zinnen verzetten zal deugd doen:)
    Hopelijk komen jullie geen onverwachte dieren tegen!

x Jana
  6. Katrienvervaeke:
    21 maart 2013
    Lieve meiden, met zoveel aandacht heb ik zonet jullie vervolgverhalen gelezen. Ik kon me weer helemaal inleven in dit Afrika verhaal. Ik ben dan ook even van de kaart... jullie leveren daar supergoed werk, doe zo verder. Wil je de groeten overbrengen van me, ook aan Milena?? Ondertussen ben ik al aan een nieuwe stage begonnen, op de PACU in het UZ Gent. Het was wennen!! Vele groeten van Katrien en ik blijf aan jullie denken en jullie in gedachten steunen.