Voorbereiding deel 2 : naar de Ambassade van Kameroen

21 november 2012 - Vorst, België

Vandaag trokken Tinne, Hanne, Lise, Elisabeth en ik naar Brussel, Vorst. Het plan was duidelijk: een visum voor Kameroen bemachtigen! Al het nodige papier werk was op de trein netjes ingevuld, en we hadden alle nodige documenten bij! Niets kon nog fout lopen.
Eens in Brussel zaten we al meteen op een foute tram... maar met de hulp van een vriendelijke oude Brusselaar, stonden we toch snel voor de (gesloten) deuren van de ambassade. Het werd meteen een eerste kennismaking met ons toekomstige verblijfsland... We hadden niet verwacht dat de ambassade ook vol Afrikaans mensen zou zitten, haha!

Binnen ging het er op zijn Afrikaans aan toe: een wachtrij bestond er niet, en de nummertjes die je moest trekken werden niet gerespecteerd; iedereen zat daar maar te wachten. Dus wij, Belgische studentjes, gingen maar meteen uitleg vragen ( met ons beste Frans).

Resultaat: we moeten terugkomen voor de aanvraag van ons visum vlak voor ons vertrek, voor niets naar Brussel dus! (Hoewel: nu weten we ten minste al de weg naar de ambassade voor onze terugkeer in januari voor ons effectieve visum!!)

We'll be back!