Al één mooie daad verricht

16 april 2013 - Kumbo, Kameroen

De sfeer op de materniteit/verloskamer  veranderde afgelopen dagen helemaal NIET… tot grote spijt van ons alledrie. Er zijn dus nog altijd evenveel vervelende studenten die amper werk verrichten, en nauwelijks vrouwen met contracties te bespeuren… Het hoogtepunt van afgelopen dagen was toch wel onze eerst tweelingbevalling. Volgens de vroedvrouwen en de echo (die niet van heel hoge kwaliteit is), ging het om twee stuitliggingen, en mochten we dus de bevalling niet doen… De stuiten doen ze hier liever zelf, aangezien er voor hun al te veel stress bij komt kijken, laat staan wanneer er dan nog eens studentenhanden bij aan te pas komen! De eerste spruit, een flink jongetje, kwam al snel met zijn kontje eerst tevoorschijn! Nummertje twee liet een half uurtje op zich wachten, en kwam tot onze grote verbazing met het hoofdje eerst! Wij leerden dat dit bijna onmogelijk is, aangezien bij deze combinatie, de hoofdjes bij de geboorte van de eerste, zich in elkaar gaan vasthaken… Maar bleek dat deze twee jongetjes elk een aparte vruchtzak + zwemwater hadden, waardoor dit dus wel mogelijk bleek! De echo had zich wel nog maar eens van zijn beste kant laten zien, en weer een totaal fout resultaat verleend. Achteraf konden Laura & Elisabeth elk een kleintje verzorgen, en trok Geraldine lustig foto’s! De mama was enorm fier op haar nieuwe dubbele aanwinst, en vroeg dan ook aan ‘Sister’ Laura om de namen te kiezen. Elisabeth en Laura zetten zichzelf samen aan het werk en kozen volgende combinaties waaruit de moeder dan haar finale keuze kon maken: Anthony & Adriaan, Mattis & Maxim, Jasper & Jonas, Lewis & Laurens. Na een dagje wachten, werden de twee jongetjes Mattis & Maxim gedoopt!

Voor de rest gebeurde er op dienst dus helemaal niets bijzonders.  Morgen trekken Laura & Geraldine naar een ‘out clinic’ om daar baby’tjes te vaccineren en prenatale consultaties te doen. Heel blij om eens geen dagje rond te dwalen op de stille materniteit! Elisabeth is zaterdag aan de beurt, aangezien er maar plaats is voor twee  extra mensen in de oubollige ambulance die ons ter plekke zal brengen… Wel nog een leuk weetje: er is nu reeds een tweede vroedvrouw zwanger:  Madame Eunice verwacht in november haar derde spruit! Stiekem zijn wij dus enorm jaloers op de studenten van ons jaar die in die periode naar hier komen, aangezien zij dan de bevalling van vroedvrouw Bernadette, Eunice én de vrouw van de kantine zullen kunnen bijwonen! Zij kijken er alvast naar uit!

Na onze uren trokken we vandaag naar de kleermaker, die er eindelijk in sloeg om onze bestelling af te ronden. Het resultaat mag er zeker zijn, en het is prachtig. Aan Bo: je verjaardagscadeautje mag gezien worden! Nu hopen dat het past!

Om dit verhaal van vandaag mooi te eindigen, willen we nog even het volgende meedelen. Met behulp van alle snelle storters, waarvan wij al de centjes goed hebben ontvangen, konden wij het meisje van 17, Albertine, met haar zoontje Miël, naar huis sturen. Zij barstte in tranen uit wanneer we haar de betaalde ziekenhuisrekening overhandigde. En kreeg het nog eens extra moeilijk wanneer ze haar verzorgingsspulletjes voor haar zoontje zag. Dankzij jullie steun, kon Albertine haar vervoer betalen tot bij haar grootmoeder, waar zij nu bij terecht kan. Bovendien konden wij haar een starterspakketje geven met wat kleertjes en verzorgingsmateriaal voor haar zoontje. Zij zijn jullie dus ontzettend dankbaar! De foto’s die we hier op de blog in een apart mapje posten, spreken voor zich!

Een extra danku aan de andere gulle sponsors, waarvan wij nu ook de steun goed hebben toegekregen: Anthony, Karen Luyckx, Erika De Bock & Familie, Oma en opa De Winkel, Ann De Doncker, Charlotte Linten, Karolien & Wim, Dieneke Brys & Familie, Kiwanis OVERIJSE LIPSIUS & de familie Jahja-Buelinckx

Heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt aan jullie allemaal!

Liefs, Laura & Elisabeth

1. Mama:
    16 april 2013
    Lieve meisjes,
    Wij zijn blij dat we toch een beetje ons steentje kunnen bijdragen en het resultaat effectief ook mee kunnen beleven door jullie mooi initiatief. Het is goed om af en toe eens geconfronteerd te worden met anderen die het helemaal niet zo goed hebben als wij en te beseffen dat we misschien eens een keertje meer dit soort initiatieven zouden moeten steunen. We zijn ervan overtuigd dat jullie ginds nog een paar mensen zullen kunnen helpen met steun van hier ! Proficiat meisjes en doe zo verder !!!
    xxxxxxxxxxxxx
    Mama